Pages

Thursday, February 11, 2010

oh Tidak, mati lampu lagi !

inilah nasib kami pelajar-pelajar Malaysia di Medan, hampir dikatakan setiap hari kami terpaksa bergelap dan berpanas selama 3-4 jam...dengar kata penduduk sini, memang begitu sebab mereka terpaksa mencatu elektrik ni untuk menjimatkan kos petrol. "Dimana bumi dipijak, disitu langit dijunjung", kami terpaksa akur dengan ragam duduk di negara orang..huhu..memang setiap hari kami terpaksa prepare semua benda awal2, jangan buat keje last minute ! nanti mati lampu (blackout) susah..

Kalau bab study apatah lagi, baru semangat nak study tiba2 gelap-gelita?? nasib2..hmm..terpaksalah menggunakan emergency light (yg bertahan 1 jam je??..mana cukup..blackout sampai 4 jam), lilin pun ada jugak tapi tak tahan dengan cahaya neonny yang menyakitkan mata..jadi suluh la buku kami gune torchlight handphone yang lampu putih tu..

okeh, harini saya dan roomate nak pergi cari emergency lamp + fan...takde lah kami "seperti cacing kepanasan"...untuk mengharungi lagi 1.5 tahun lagi belajar disini...

tapi kami tetap bersyukur, mungkin ada orang yang lebih menderita dari kami sekarang kan? kami baru diuji dengan xde lampu? macam mana dengan orang yang xde rumah dekat luar sana?? Alhamdulillah..kami masih beruntung daripada mereka2 yang diluar sana yang hidup terbiar di jalanan..

p/s : Bersyukur dengan Nikmat yang diberi Allah, gunakan nikmat anda sebaiknya !

No comments:

Post a Comment