Pages

Monday, February 14, 2011

K.T.I

Assalamualaikum semua...

Sebelum baca entri kali ni, mari saya ajar "Words of the day", tak lah timbul miscommunication.

DOPING= Dosen Pembimbing
KTI=Karya Tulis Ilmiah @ Thesis @ Research
Pharmacology=Ilmu tentang ubat-ubatan
THT=Tenggorokan Hidung Telinga @ ENT (Ear Nose Throat)
Parasitology=Ilmu Kaji parasit
Anatomy=Ilmu kaji struktur tubuh manusia
Gizi : Ilmu Nutrisi Makanan
Homeopathy= klik sini

Sekarang ni sebagai "senior" tahun akhir (tahun akhir untuk teori je =p, ada 2 tahun lagi baru betul2 super senior, can't wait !), kehidupan tak sesibuk macam tahun pertama dan tahun kedua, dulu kelas dari pagi sampai petang, sekarang kelas pun 2-3 jam sehari, makalah, laporan lab, lukis-lukis sel(histologi) semua dah tak perlu fikir lagi, yang ada cuma skill lab je.
BAHAGIA-nya hidup sebagai senior =)

Tapi, bila senarai nama doping KTI dah keluar, baru lah life sibuk senior yang sebenarnya dirasakan, kelam-kabut nak kena jumpa doping, fikir tajuk KTI, proposal dan macam-macam lagi.

Alhamdulillah, saya dapat doping dan department yang best untuk KTI. Prof.Dr.Aznan Lelo dan Pharmacology. memang sangat sinonim. Mungkin skop penelitian saya jadi lebih luas untuk penelitian berbanding dengan department-department lain yang hanya spesifik untuk penyakit tertentu seperti THT, parasitology, anatomy, gizi etc.

Teruja nak research mengenai 2 bidang yang telah saya ceburi Complementary Medicine (Homeopathy) Vs Modern Medicine. Harap dapat berguna untuk masa depan saya sebagai Muslim Doctor merawat pesakit-pesakit. (Moto : Benefits and less harm)

Pertemuan pertama dengan doping asyik tertangguh. Maklumlah doping kami orang hebat dan sibuk, jadi selalu pergi ke kongres atau seminar luar negara. Dah set temu janji Rabu 16 Feb 2011. Moga urusan kami sekumpulan dipermudah untuk jumpa beliau.


Straigt to the point -_-

sebenarnya nak minta tolong sahabat-sahabat yang ada idea-idea brilliant, sumbangkan lah sikit idea-idea tajuk yang sesuai apa yang boleh saya buat untuk KTI nanti? sila berikan idea anda melalui comment /chatbox blog /FB...Terima kasih jika sudi membantu.

idea hebat + idea hebat = idea sangat hebat
idea hebat+idea hebat+idea hebat+idea hebat= idea supeerrr hebat



No comments:

Post a Comment