Pages

Friday, January 16, 2009

HoBi bAru~pekebun berjaya

semangat mencangkul..chaiyok2 !!


Nampaknye sepanjang cuti ni saya menghabiskan masa dengan berfaedah...saya ade projek baru iaitu membuat kebun mini di belakang rumah saya...ada lah kire-kira 4 batas saya buat...hehe..batas pertama untuk cili, batas kedua untuk bawang dan batas ketiga saya tanam cili padi...tapi batas keempat masih takde tanaman..nak tanam ape lg ye??..harap2 lepas 6 bulan sy blk indonesia..pokok2 sayuran saye dah tumbuh dan sedia untuk dihidangkan !!! Penat jugak dibuatnye membanting tulang berkebun ni...maklumlah tak pernah2 nak berkebun...dua tiga hari sakit pinggang..hehe..culture shock badan !!




semasa saya sibuk mencangkul tanah terjumpalah pelbagai spesis cacing dan hidupan lain..teringat apa yang saya belajar di USU...Ancylostomatidae? Necator Americanus ?
cacing pita? cacing tambang? cacing daun? hehe..bagus jugak bole la saya mengkaji spesis2 cacing yg saya jumpe ni ye..yg pasti saya tau cacing ni cacing betina !! sebab apa?? sebab..ekor die cylindrical..hehe..semua ni saya blaja semasa dalam blok mikrobiologi di semester satu..sory la ye kepada cacing2 semua..terpaksa menggemburkan habitat kamu semua..huhuh..

>>>ini lah gambar cacing yg dijumpai sms menggembur tanah

No comments:

Post a Comment