Pages

Monday, February 23, 2009

GiGi BeSi

Setelah beberapa hari berulang-alik ke poliklinik USU, saya membuat keputusan untuk teruskan impian yg dulu dicita2kan..hehe..lgpun cost di sini memang lebih murah disbandingkan dengan Malaysia. Sehinggalah tibanya detik yang dinantikan…
tanggal 3 februari 2009 bermulalah diriku digelar “gigi besi” hmm…kenapa ye?? Bukan sebab gigi saya kuat macam besi…tapi sebab pakai braces !! buat pertama kalinya saya agak teruja…syoknye boleh pilih color2…saya memilih warne kegemaran saya pink dan putih !!!
TAPI...setelah memakainya…ade la kesan2 negatif…mula dari saat ini kadar pengambilan makanan saye telah terbatas !!! itulah yg paling menyedihkan…mampukah saya bertahan selama 2 tahun? Terpaksa melawan nafsu makan saya yg kuat makan nih…?? Selama 4 hari menahan kesakitan untuk mengunyah makanan…beratku pun turunlah dalam 1 kg..memang susah makan dengan besi-besi kat dalam mulut nih..baru la tau camne perasaan makan dgn gigi berbraces…
Hari pertama ke kuliah dengan penampilan baru ni agak meng“kekok”kan ?? btul ke??… terase mulut mcm jongang..nk senyum pun malas..heee…sampai ade org kate “sume orang lepas pakai braces jd sombong ek??” hehe..bukan la…xde confidence lg… Selepas saya memakai braces ni..ramai pula kawan2 lain yg mengikut jejak langkahku..hehe..jadi trend setter la plak…antara yang menyusul ecah, zeiree, atul, uda n azrie…lepas ni sape plak nak join geng gigi besi ??

No comments:

Post a Comment