Pages

Friday, February 27, 2009

sEoUL gARdeN…Korea ??


Salam semua sahabat2ku..!!!

Pejam celik pejam celik..akhirnya exam blok control system telah pun berakhir…setelah 3 hari sibuk berpenat lelah dengan persediaan exam…sekarang saya hanya dapat berdoa dan bertawakkal kepadaNya…walau apa pun result yg saya dapat hujung semester ni saya kena terima dengan redha, apa yang penting saya telah berusaha !!

Pada petang harinya…kami bersiap2 untuk keluar makan di Seoul Garden..dimanakah ia?? Korea?? Tak lah... Nampaknya tak perlu bayar tambang beribu-ribu ringgit Malaysia tapi ribu rupiah je untuk makan makanan ala korea, kat Indonesia semua jenis makanan ada, dari masakan Jawa sampailah makanan jenis apa…sebut sahaja...tak payah susah2 nak ke Korea…hanya dengan membayar pak becak rp 20 000 dah boleh ke Sun Plaza untuk menikmati hidangan ala2 korea nih. Menu utama kat sini adalah stim boat, oOOoo macam ni rupanya makan stim boat…maklumlah baru first time makan…terima kasehlah pada orang yang membelanja saya pada hari tu…semua makanan yang dihidangkan mentah2…sebab kena stim sendiri !!! kadang-kala tertanya2 kenapa diberi nama “stim boat” ?? stim dalam boat ka?? mengikut teori saya..tempat nak stim makanan macam ala2 bentuk boat la agaknya…hehe..”cik jah wat pala” bak kata iza..malam tu memang la kami mengisi perut sepenuh mungkin…kalo boleh kene berbaloi dengan harga yang dibayar. Makan puas2..dari hidangan utama sampailah dessert semua kami sapu je..perut pun agaknya kalau boleh menjerit...dah menjerit da..tak larat nak proses bermacam2 makanan yang masuk dalam perut tu..itulah kami kalau bab makan tak tolak tepi !! so, siapa2 nak belanja kami makan boleh la ye..hmm..tak lupa kepada sahabat2 yang amat disayangi (Zati, Fai & Rod) sebab sudi join skali ke Seoul Garden, jasa kalianku kenang !! ..

No comments:

Post a Comment