Pages

Saturday, October 2, 2010

Bagaimana anda menghadapinya?





Assalamualaikum,



Jika anda didatangi oleh seorang yang dari agama yang berbeza bertanyakan tentang islam kepada anda? apakah anda akan mencari 1001 alasan (saya tak layak, saya tak alim, saya tak cukup ilmu) untuk tidak menghiraukannya atau cuba sedaya upaya untuk memberi kefahaman kepadanya? Pasti terdetik persoalan ini jika kita betul-betul berada didalam situasi ni kan? Kalau tak? Pernah tak kita memikirkan tanggungjawab kita sebagai hamba dan khalifah Allah yang sebenarnya? Janganlah jadi seorang yang Muslim hanya pada nama tetapi jadilah seseorang yang Islamnya pada hati, lisan dan perbuatan. Tugas kita umat islam untuk menyampaikan !

Ini lah masa untuk saya perbaiki diri dalam ilmu agama. Perlu banyak bertanya dengan orang-orang yang lebih alim atau arif tentang hal-hal ni, moga perselisihan dan kegelisahan yang bermain difikiran kawan saya akan terjawab, moga dia diberi hidayah!

"Ya Allah Lancarkanlah lisanku dalam agamaMu, berilah aku kekuatan dan bimbinglah aku ke jalan Yang Benar"




p/s: ada sahabat-shabat yang nak tolong saya? beri hujah/pendapat/komentar/penerangan amat dialu-alu kan ---QS 4:171, 21:91, 43:61, 43:63 (penjelasan ayat2 yang diminta oleh teman saya)




















No comments:

Post a Comment