Pages

Thursday, March 31, 2011

6 in 1

Assalamualaikum,

Tajuk entri seperti nak bercerita mengenai makanan instan pula? Ini bukan promosi makanan instan ye, ini hanya berkisar cerita saya dan bukan diri anda.Sangat tidak digalakkan anda semua untuk ambil makanan cepat saji ni, banyak bahan-bahan yang tidak baik untuk kesihatan. Harap maklum (pesanan daripada Dr.Khadijah pakar nutrisi anda =p). MSG oh MSG, tiba-tiba teringat yang saya sedang membuat penelitian mengenai bahan itu.

Cuti selepas exam final blok Brain&Mind digunakan sebaiknya, walaupun waktu singkat tetapi digunakan sebaik dan sepadat mungkin. Itulah sebabnya munculnya idea tajuk entri 6 in 1.

**********

Visa B

Plan utama adalah ke kedutaan Republik Indonesia di Jalan Tun Razak awal-awal pagi untuk antri nomor(beratur ambil nombor).Tapi sampai jam 10 juga, trafik jam di KL memang tak dapat dielakkan =_= . Dari luar pagar dah dapat feel berada Indonesia, suasana sesak dengan manusia di ruangan kedutaan. Sedia maklum, negara mereka mempunyai populasi manusia yang ramai. Nyaris-nyaris visa saya tak boleh siap harini, waktu giliran nombor saya dipanggil jam tepat jam 12, kalau ikutkan memang tak boleh lepas, apa lagi fikir plan B à senyuman paling menawan. Ok, boleh ambil visa pukul 4 ye dik..=) Akak memang paling baiklah !

**********

Kamu Reject saya?

Sampai hati ! Kali ke-5 mencuba nasib untuk naik skybridge KLCC, tapi tetap tak ada rezeki. “Tiket Habis”, pergi waktu pagi petang sama je. Tak apa saya tak mudah mengalah, tunggu dan lihat bila saya akan tawan kamu. Jadi, untuk membuang masa sementara menunggu pukul 4 ptg, berlegar-legarlah kami berempat sambil mencari spot yang menarik. Jadi photographer amatur.

abang-abang photographer ketawa lihat gelagat photographer amatur, nice pose !


**********

Bukit sentosa

Dapat call dari seorang makcik ni, “nak pergi Bukit Sentosa teman makcik tak?“, terus jawab “boleh” Harini memang tak plan apa-apa, dirumah pun tiada siapa, ikutlah. On the way, singgah beli Putu Bambu World(makcik ni cakap memang popular kat area sini), makan time panas-panas sedap. Bukit sentosa ni rupanya rumah lama makcik tu, angkut barang-barang sebab dia nak pindah semula ke situ rupanya.

**********

Doktor “Kecik”

No 24B, Jalan 11, Selayang Baru, 68100 Batu Caves, Selangor Darul Ehsan

(Untuk temujanji rawatan hubungi 0133999230/0133330335)

Hmm...gelaran “dr.kecik” ni saya dapat daripada seorang packcik waktu saya menjaga Klinik Homeopathy Keluarga Selayang. Takde lah comel sangat saya ni, Huhu…nak kena minum enfagrow banyak2..boleh ke? Umur dah max untuk pertumbuhan =( .

Alhamdulillah impian kami sekeluarga nak buka klinik dah tercapai, semoga kami dapat membantu masyarakat yang memerlukan. Masa cuti ini lah dapat digunakan untuk bantu parent jaga klinik. Selama di klinik, tak ramai sangat yang masuk untuk mendapatkan rawatan. Mungkin masih peringkat awal, belum lagi mendapat sambungan hangat atau mungkin masyarakat Malaysia masih kurang tahu mengenai rawatan alternative Homeopathy? Untuk tahu lebih lanjut boleh baca maklumat disini

Semangat nak buat pemeriksaan tekanan darah percuma kalau ada pesakit masuk, konon-konon nak practical apa yang dibelajarkan, tapi tak ada pula pesakit nak cek BP.

**********

Apple of my eye

Malam ni dapat bermain dengan si comel Amni, tapi biasalah mula-mula sampai buat sombong dengan mak su dia Huhu…sekarang dah besar lasak, pandai memanjat-manjat dan sangat suka makan. Waktu makan buah mangga, pandai Amni buat muka senyum tersipu-sipu, ada maksud la tu, ni yang buat maksu cair. Tak jadi merajuk dengan Amni.

**********

KL Tower

1 hari sebelum balik ke Medan, macam-macam makanan teringat nak makan. Set date dengan mak dan ayah, “jom Lunch kat tempat special, I’ll treat u both ”,Teringat KL Tower ada restoran berputar, ini lah kali kedua saya menjejakkan kaki di KL Tower. Dulu pernah ke sana waktu zaman-zaman muda, tapi hanya sampai di bahagian tinjauan sahaja untuk pertandingan melukis. Tak menang, tapi dapat pengalaman masuk pertandingan yang grand! Suka..suka..

Restoran Seri Angkasa, makan sambil berputar dan dapat lihat pemandangan seluruh kota raya Kuala Lumpur. Makanan kat sini memang banyak pilihan (Menu Continental), tapi not preferred untuk kali kedua (Untuk 1st time tak apa lah..dapat naik tower, rugi kalau tak pernah naik bangunan tertinggi di Negara sendiri, kalau di Overseas mesti sibuk nak naik kan? Bangga jadi Anak Malaysia!). Masa Lunch 12pm-3pm, tapi sampai sana dah pukul 1.15pm, makan kena laju-laju memang tak best, tak sempat menikmati.


Saranan kepada Chef-chef disana : perlu tingkatkan rasa makanan sama seperti di tempat asal. Tak perlu rakyat Malaysia pergi jauh-jauh. Nasi Briyani Dubai masih tak dapat ditanding.

Berputar kepala makan di restoran Berputar. +_+ taktik tak bagi makan banyak ea?

Word of the day dari salah seorang pekerja restoran…

“Kurangkan manis dalam minuman, tambahkan dalam senyuman”

**********

Nak pack barang balik Medan hari ini ! Semangat Baru, safe journey to me !

1 comment: