Pages

Thursday, January 20, 2011

Body Language

Lao Jie, Shen Zen

Tak kira lah bahasa apa yang kita gunakan, dari negara mana asal kita , apa warna kulit kita dan siapa kita...persahabatan itu memang menakjubkan ! di sini saya mendapat kawan baru, walaupun komunikasi kami hanya dengan body language dan broken english...chemistry antara kami ada! dia lah yang menemani saya sepanjang di Shen Zen, terutama untuk menunjukkan tempat dan menjadi translator bahasa saya kepada warga disini. Tempat ni memang best shopping, tanpa disedari duit boleh mengalir macam air.
AMARAN: jangan bawa duit banyak-banyak


Khadijah & Feng Su Ping @ Lao Jie, Shen Zen

Feng Su Ping, 19 tahun bercita-cita nak jadi english teacher, dia ni memang nampak bersungguh-sungguh nak berkomunikasi dalam bahasa inggeris, kadang-kadang rasa kagum melihat kegigihan dia, nak juga bercakap sampai tak kira bahasa cina dan bahasa inggeris bercampur-baur...sampai garu-garu kepala dia fikir apa words yang nak digunakan. BAGUS ! semoga kamu menjadi english teacher yang berjaya !

Keep in Touch~


Travel Tips :
-Penginapan di China lebih murah berbanding HK, booking on the spot harga sekita RM75-RM90 boleh dapat Hotel yang cantik dan selesa.
-Pastikan ada local citizen yang bawa, diorang tak reti berbahasa inggeris dan papan tanda semua dalam chinese words. (saya macam buta huruf disana)






No comments:

Post a Comment