Pages

Thursday, January 13, 2011

HK, Day 1



Menurut Ayah, dari International Hong Kong Airport kami perlu menaiki bas untuk sampai ke tempat penginapan kami, Ayah memang sangat mantap dalam perancangan, sebelum percutian kami ke sini dia telah membuat searching dengan Mr.Google, dapatkan maklumat tentang tempat yang bakal kami pergi supaya perjalanan kami disini berjalan lancar. Siap ada words yang sudah ditranslate kepada tulisan Chinese, bagus kan? Memang ia sangat berguna disini sebab kebanyakan mereka tidak tahu untuk berbahasa Inggeris.

Stesen Bas A21, airport-HK city

Bas A21 berhenti di Stesen Tsim Tsa Shui, dimana Chung King Mansion terletak. Namanya macam sebuah tempat yang "gah" kan? Tempat ni macam bangunan kedai tapi didalamnya ada banyak guesthouse atau hostel bacpackers dengan harga yang berpatutan berbanding hotel-hotel lain di luar sana. Ramai pelancong dari pelbagai negara menjadikan tempat ini pilihan mereka.

Chung King Mansion, Nathan Road

Malam itu kami tak pergi ke mana-mana sangat, hanya berjalan disekitar tempat penginapan, melihat-lihat bandar HK dan pusat perniagaan disini. Di HK seperti tiada malam, dimana-mana terlihat manusia berjalan berpusu-pusu kesana-kemari...malam yang lively !


Sekitar Nathan Road

Masjid Kowloon


Wholesale market, banyak barang souvenier


comel jugak kereta ni?


5 January 2011,
with Love from Hong Kong...






No comments:

Post a Comment