Pages

Sunday, January 16, 2011

HK, Day 3

SANTAPAN
Makanan disini memang mahal dan susah nak cari yang halal, jadi saya suggest pada sahabat-sahabat yang nak datang Hong Kong atau China silalah bawak megi atau makanan ringan berguni-guni ye =) kedai makanan muslim memang tak nampak bersepah-sepah macam di Malaysia...akan ada agen-agen restoran berlegar di kaki jalan untuk mencari pelanggan. Semua memanggil-manggil kami mengajak ke restoran halal mereka. Memang senang mereka nak cam kami muslim sebab dalam beribu-ribu manusia tu saya dan mak saya sahaja yang bertudung. I'm proud to be a muslimah !
satu lauk from $50HK (RM25), steam rice $15HK(RM7.50), pisang sebiji $5HK...bayangkan? Tinggi betul taraf hidup di HK ! Kalau tinggal disini lebih lama, pasti berat badan anda ideal =p ! ikat perut, makan sekali sehari...kedai makan muslim cuma ada berdekatan dengan penginapan kami, jadi kalau melawat tempat-tempat yang jauh , cuma dapat makan biskut dan coklat. ATP (tenaga) kami banyak digunakan hari ni !

=====================================================================

SHEN ZEN
Multiple visa entry awal-awal sudah dibuat, memang dalam perancangan nak masuk ke China nanti. Dari Hong Kong menuju ke Shen Zen hanya 45 min, 2 interchange train MTR perlu diambil. Tujuan ke sana untuk melawat "Windows of the world", disini saya dapat mengembara ke seluruh dunia dalam masa 1 hari sahaja, tak perlu lah travel lagi?




Holland

Italy




Paris dekat venice?

Sydney, Australia

Semua benua saya dah pergi, tapi tak semua negara sempat...impian travel around the world tercapai di sini. boleh masuk World Book Record, berjalan kaki mengelilingi dunia dalam masa 1 hari =)

p/s: gambar semua negara tak dapat diupload semua, sangat banyak.

No comments:

Post a Comment